Awareness: Hoeveel mensen zijn er bereikt?
Deze stap gaat over het bewustmaken van het publiek dat uw product überhaupt bestaat. Vraag uzelf af, hoeveel mensen bereikt u in een bepaald tijdsbestek?
Hoe precies? Gebruik de 19 traction channels voor uw voordeel.
Acquisition: Hoeveel mensen bezoeken uw website?
Dit gaat over bezoekers veranderen in klanten, het is essentieel om te beginnen met het maken van een gebruikersbestand. Meet bijvoorbeeld hoeveel wekelijkse bezoekers of app gebruikers langskomen.
Hoe? Bouw groeimotoren, gebruik organische CPC en sociale kanalen.
Activation: Hoeveel mensen nemen de eerste belangrijke actie op uw website?
Wat is de gebruiker zijn eerste belangrijke interactie met uw product? Dit kan ook het invullen zijn van een aanmeldingsformulier of iets toevoegen aan het winkelmandje.
Hoe vindt u deze metric? Definieer het Aha moment voor uw bezoekers.
Retention: Hoeveel mensen komen terug of blijven klanten?
Dit gaat over het behouden van de gebruikers. Vind de knelpunten waar de bezoekers voornamelijk afhaken en ontdek de redenen waarom uw klanten churnen. Ga dit tegen door veranderingen te implementeren om aan de behoefden te voldoen.
Hoe doe je dat? Neem een kijkje naar het Hook Model.
Referral: Hoeveel klanten worden via andere klanten verworven?
Uw klant kan het perfecte kanaal zijn om uw bedrijf te laten groeien. Dus het aantal mensen dat een aankoop doen via de verwijzingsroute van een ander is een metric die aandacht verdiend.
Hoe? Bouw referentie-systemen om uw klanten te stimuleren om anderen te vertellen over uw product.
Revenue: Hoeveel verdient u per klant?
Meet de hoeveelheid die u verdient per klant en de hoeveelheid nieuwe betalende klanten die u heeft verworven over een bepaalde tijd.
Hoe kunt u de omzet optimaliseren? Denk over prijsstelling, up-sells en cros sels.