The Ocean Cleanup x Sprints & Sneakers | Growth for Good
The Ocean Cleanup x Sprints & Sneakers | Growth for Good
Uitdaging
The Ocean Cleanup, bekend van het innovatieve concept van Boyan Slat is op een missie om 90% van het drijvend plastic uit de oceaan te verwijderen. Om deze missie voort te kunnen zetten is The Ocean Cleanup afhankelijk van donaties en de inzet van vrijwilligers.
Context
The Ocean Cleanup kan haar missie enkel volbrengen met voldoende donaties en vrijwilligers. Via hun online platform kan men doneren door middel van het kopen van een ‘The Ocean Cleanup Sunglass’ ter waarde van €199 of zelf een donatie doen via de donatie tool. Daarnaast was de vraag hoe we de toekomstige generatie meer kunnen betrekken bij de missie van The Ocean Cleanup.
Sprints & Sneakers werd gevraagd te ondersteunen bij
- het aantrekken van nieuwe donateurs/vrijwilligers
- het optimaliseren van de website (donatie tool) en de inzet van marketingpsychologie
De case
The Ocean Cleanup, de partij met een missie om 90% van het drijvend plastic uit de oceaan te verwijderen. Met de hulp en support van individuen, corporaties en overheden over de hele wereld mikt The Ocean Cleanup naar een toekomst waar plastic onze oceanen niet meer vervuilen. De oceanen plasticvrij krijgen is niet hun enige uitdaging. Nu iedereen wel eens van The Ocean Cleanup heeft gehoord is het belangrijk mensen mee te krijgen, het aantal donaties te zien stijgen zodat er nog meer plastic kan worden verwijderd. Ook moet de nieuwe generatie betrokken worden bij hun missie.
Vanuit deze uitdagingen gingen The Ocean Cleanup in samenwerking met Sprints & Sneakers aan de bak. Beide teams spraken af op Zoom om de dag te beginnen met een brainstorm. Volgens het ICE-model (Impact, Confidence, Ease of implementation) kreeg iedereen om de beurt in 3 rondes 10 seconden om een groei idee te opperen om een bepaald probleem te tackelen. Dit kon zijn: krijg de jeugd meer mee, meer naamsbekendheid of meer donaties. Na elk idee kon men hun hand opsteken of zij het een goed- of minder goed idee vonden zodat deze werden gerankt. De 10 beste ideeën kregen de ruimte om verder uitgelegd te worden waarna ze gerankt werden op ICE. Uiteindelijk werden er twee concrete concepten uitgewerkt in teams. Tipje van de sluier: focus op kids mag absoluut niet vergeten worden, zij zijn immers de toekomst. Ook werd er een offline viral bedacht waar jullie absoluut het laatste nog niet over gehoord hebben 🙂
Na de lunch gingen de teams verder om de website te bekijken. Wat gaat er momenteel goed, waar zitten verbeterpunten en hoe kan The Ocean Cleanup middels neuromarketing meer donaties ophalen, meer brillen verkopen (bekijk de sunglass gemaakt van plastic uit de oceaan!) en meer initiatiefnemers betrekken bij hun missie. Zo werden alle call-to-actions uitvoerig besproken en de weg naar de donatie/productpagina onder de loep gebracht. De dag werd afgesloten met een psychologische kijk op nieuw campagnemateriaal en kon Sprints & Sneakers zo uit haar ervaring met viral campagnes (zie onze cases) van extra waarde zijn.
Al met al een productieve dag met veel nieuwe ideeën, inzichten en concrete next steps. Het The Ocean Cleanup team was erg blij met de hulp van Sprints & Sneakers en zijn as-we-speak bezig met de uitvoering van diverse concepten die die vrijdag in de brainstorm zijn bedacht.
Lees jij dit nu en weet jij iemand of partij die onze hulp wel kan gebruiken? 1x per kwartaal zet Sprints & Sneakers zich in om wat terug te doen voor de wereld, geheel vrijblijvend.
Neem contact op met Sharif en wie weet helpen wij jou groeien zodat de wereld van morgen een stukje beter wordt.
Dit vind je ook leuk
Product/Market Fit – Het bestaansrecht van een bedrijf
Product/Market Fit – Het bestaansrecht van een bedrijf Er zijn veel andere factoren die groei beïnvloeden. Naast een …
22 Best practices voor groeien in e-commerce
The AAARRR Funnel! Cool abbreviation right?.It sounds like something a pirate would say, but it’s even more important …
3H-model: de ideale content mix
3H-model: de ideale content mix Wil jij graag meerwaarde creëren voor je ontvangers door op een afwisselende manier …
Growth Marketing voor B2B
Meer kliks op je advertenties met Comic Sans? Wij deden het experiment zodat jij het niet meer hoeft …
Facebook Ads do’s and don’ts you need to know
Paid social is the growth opportunity that your brand cannot miss. Find here 20 indispensable do's and don't …
Wat is een growth marketeer?
Wat is een growth marketeer? Een growth marketeer bedenkt slimme en nieuwe manieren om producten of diensten op …
Wat is de North Star Metric? – De manier voor een growth marketeer om zijn ‘True North’ te vinden
De North Star Metric methode kan dé manier zijn om jouw bedrijf te laten groeien. Als je onze …
Wat betekent growth marketing?
The AAARRR Funnel! Cool abbreviation right?.It sounds like something a pirate would say, but it’s even more important …
Wat is de Pirate Funnel? – Ontdek kansen voor groei
Wat is de Pirate Funnel? De Pirate Funnel, ook bekend als, AAARRR funnel (vandaar de naam Pirate), is …
North Star Metric: a growth marketeer’s way to find your true North
Your North Star Metric: a life or death matter for your business. Why? It moves every step and …