Hoe LinkedIn Sales Navigator je business een boost geeft
Hoe LinkedIn Sales Navigator je business een boost geeft
kaj
- oktober 11, 2019
- , 1:52 pm
LinkedIn gebruik ik al een tijdje, maar sinds kort heb ik ook Sales Navigator ontdekt. Het helpt enorm om je doelgroep te vinden en daarmee sales op gang te brengen. Bij Sales Navigator draait het allemaal om social selling.
In tegenstelling tot koude acquisitie, focust social selling zich op het bouwen van relaties voor de lange termijn. Je werkt op basis van je persoonlijke profiel en bouwt daarmee tegelijkertijd aan je persoonlijke merk. Lees hoe jij Sales Navigator kan inzetten om je bedrijf te laten groeien!
"31% of B2B professionals said that social selling allowed them to build deeper relationships with their client"
- CSO Insights -
1. Sla je leads op
LinkedIn Sales Navigator houdt voor je in de gaten wie je potentiële klanten zijn. Je kunt namelijk een interessant bedrijf en de bijbehorende lead bewaren, zodat LinkedIn Sales Navigator je kan informeren over updates binnen dat bedrijf en van die lead. Dit is waardevolle informatie die je kan gebruiken om meer engagement te creëren. Sales Navigator laat ook meteen zien welke leads nog meer voor jou relevant kunnen zijn, binnen hetzelfde bedrijf.
2. Bekijk gedeelde connecties
Binnen Sales Navigator kun je bekijken wie tot jouw potentiële klantenkring behoort en hoe het netwerk van hun eruitziet. Zie je dezelfde connecties? Dan heb je meteen een goed aanknopingspunt voor een gesprek te pakken.
3. Blijf op de hoogte van je leads
Sales Navigator geeft meer uitgebreide filtermogelijkheden dan LinkedIn, waardoor je je zoekopdracht een stuk specifieker kunt inrichten. Je kunt een zoekopdracht bewaren en zo op de hoogte blijven van wijzigingen van je leads.
4. Maak een relevant connectieverzoek
Wil je de interesse wekken van een potentiële klant door een blog te delen of iemand direct uitnodigen voor een event? Voeg dan een link toe aan je connectieverzoek. Sales Navigator biedt, in tegenstelling tot LinkedIn, deze functionaliteit.
5. Richt een automatische flow in
Wil je dat het targetten van je doelgroep automatisch gebeurt? Dat kan met uitgebreide (externe) software in combinatie met je persoonlijke LinkedIn-profiel. Uiteraard mag je geen misbruik maken van de software. Als je in staat bent om de software goed in te richten, dan komt er binnen no-time een stroom aan nieuwe leads op gang.
6. Bewaar je zoekopdrachten
Wekelijks verse leads ontvangen? Dat kan als je gebruik maakt van de functie ‘Geavanceerd zoeken’ en de zoekopdracht opslaat. Sales Navigator voegt dan iedere week potentiële leads toe aan deze groep, die voldoen aan de zoekcriteria.
Wil je weten hoe je Sales Navigator kunt gebruiken om tot meer business te komen? Neem dan contact met ons op!
Share this post
Dit vind je ook leuk
Product/Market Fit – Het bestaansrecht van een bedrijf
Product/Market Fit – Het bestaansrecht van een bedrijf Er zijn veel andere factoren die groei beïnvloeden. Naast een …
Wat is een meta description?
Wat is een meta description? Een meta description is een korte paragraaf die beschrijft waar uw website of …
Wat is e-commerce?
Wat is e-commerce? Wanneer mensen e-commerce horen denken zij dat het voornamelijk gaat over producten kopen op het …
22 Best practices voor groeien in e-commerce
The AAARRR Funnel! Cool abbreviation right?.It sounds like something a pirate would say, but it’s even more important …
Value proposition canvas uitleg
Wat is een value proposition canvas? Het value proposition canvas is een belangrijke tool voor het creëren van …
3H-model: de ideale content mix
3H-model: de ideale content mix Wil jij graag meerwaarde creëren voor je ontvangers door op een afwisselende manier …
Growth Marketing voor B2B
Meer kliks op je advertenties met Comic Sans? Wij deden het experiment zodat jij het niet meer hoeft …
Facebook Ads do’s and don’ts you need to know
Paid social is the growth opportunity that your brand cannot miss. Find here 20 indispensable do's and don't …
Wat is een growth marketeer?
Wat is een growth marketeer? Een growth marketeer bedenkt slimme en nieuwe manieren om producten of diensten op …
Wat is de North Star Metric? – De manier voor een growth marketeer om zijn ‘True North’ te vinden
De North Star Metric methode kan dé manier zijn om jouw bedrijf te laten groeien. Als je onze …