Bedankt

MG 0253 min scaled | Growth Marketing Agency | Sprints & Sneakers België

Bedankt!

Bedankt voor je interesse in Sprints & Sneakers. We nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Bekijk onze recente blog articles

Product market fit 1 770x510 1 | Growth Marketing Agency | Sprints & Sneakers België
Growth Strategy
kaj

Product/Market Fit – Het bestaansrecht van een bedrijf

Product/Market Fit – Het bestaansrecht van een bedrijf Er zijn veel andere factoren die groei beïnvloeden. Naast een goed team, cash en timing, is product-market fit de belangrijkste voorwaarde voor succes. Het blijkt dat 42% van de startups falen omdat er simpelweg geen markt is: oftewel geen Product/Market Fit is. In de kern gaat succesvol groeien namelijk over iets aanbieden wat iemand wilt hebben, heb je dat niet dan kun je growth hacken wat je wilt maar dat zal niet gaan helpen. Dus maak jij deel uit van een bedrijf die een nieuw product of service wilt lanceren? Let op! Zorg ervoor dat je jouw lancering een succes wordt door zeker te zijn van een Product/Market Fit. In deze blog leg ik uit waarom dit zo is en hoe jij ervoor kan zorgen dat Product/Market Fit gevonden is.  Je zult antwoorden vinden op het volgende: Wat is Product/Market fit? Hoe bereik je Product/Market fit? Wanneer er geen Product/Market fit is bereikt Waarom Product/Market Fit gevonden moet worden voordat je gaat growth hacken. Wat is Product/Market Fit? Product/Market fit refereert naar het moment wanneer een bedrijf een doelgroep heeft gevonden die net zo veel van hun nieuwe product houdt als hunzelf. Marc Andreesen, een investeerder uit Silicon valley is vaak gecrediteerd als de bedenker van dit concept.  Een echte Product/Market Fit zou eigenlijk moeten betekenen dat mensen bereid zijn jouw product te kopen zonder dat je er bakken met geld aan marketing uitgeeft. Ideaal toch? Het vinden van zo’n perfecte Product/Market Fit kan er lastig zijn voor startups omdat er aardig wat tijd overheen gaat voordat er genoeg gebruikers zijn geweest om gevalideerde conclusies te trekken.  Dat Product/Market Fit alleen iets is om over na te denken bij startups of bedrijven in de beginfase is een fabel, de markt is constant in beweging en de wensen van je klant zijn niet statisch, zoals Jeff Bezos noemt het “ divinely discontent”:  their needs aren’t static, they update and change over time. Dus product-market fit nu, betekent niet Product/Market Fit over 5 jaar. Zelfs je erg disruptief bent, denk aan Uber en Airbnb, betekent dat niet dat zij stil kunnen zitten. Lyft (de taxi service in de US waar je een rid deelt met anderen) snoepte in 3 jaar tijd 30% van de markt van Uber. Volgens Sean Ellis, als meer dan 40% van de mensen aangeven dat ze erg teleurgesteld zouden zijn als het product niet meer bestaat dan zou er sprake zijn van een must have, oftewel Product/Market Fit.   Hoe ontdek je Product/Market Fit? Product/Market Fit is nodig om een gezond bedrijf te groeien. Growth marketing kan soms in de weg zitten om dit te herkennen. Daarom kijken we bij Sprints & Sneakers altijd kritisch naar het product van de klant en of er een oprechte PMF is gevonden. Want een product growth hacken waarvan het onduidelijk is wie de gebruiker is en of het product wel goed genoeg is, gaat weinig resultaat opleveren. Dus hoe zorg je ervoor dat er eerst een Product/Market Fit is gevonden? De volgende stappenplan kan hierbij helpen.  Definieer gebruikersdoelen van jouw product Bepaal de hypothese.  Laat mensen in aanraking komen met je product Analyseer de data en vraag om feedback van de gebruikers.  Wanneer je bij stap 4 geen duidelijk PMF signaal ziet. Moet je het volgende doen: Herontwerp, gebruik de feedback om een beter product te maken.  Begin de cycle weer opnieuw. Deze cycle moet je blijven doen totdat je bepaalde signalen ziet Op welke signalen moet je letten? Let op de volgende signalen: 40% van je gebruikers zouden het haten wanneer je product is verwijderd.  Stel de volgende vraag aan je gebruikers: Hoe teleurgesteld zou jij zijn wanneer dit product stopt met bestaan?  Je zit in de juiste richting met je product wanneer gemiddeld 4 uit de 10 gebruikers reageren met erg teleurgesteld. Exponentiële organische groei Zie je een hoge aantal conversies en interactie percentage? Dat is mooi. Dit laat namelijk zien dat jouw product in de goede richting zit. Let ook op de kanalen waarvan gebruikers binnenstromen.Neemt bijvoorbeeld direct en referral verkeer een groot percentage in beslag? Dan betekent dat mogelijk dat jouw gebruikers met plezier over jouw product vertellen. Top dus! Wanneer is er geen Product/Market Fit? Let op dat je niet te veel tijd besteed aan een product die niet werkt. Wees daarom bewust van de volgende indicaties die jou vertellen dat het tijd is om het product te veranderen of zelfs te schrappen.  Je gratis versie wordt niet gebruikt Gebruikers verlaten direct na een free trial Geen duidelijke indicatie van wie jouw doelgroep is en waar ze vandaan komen. Matige organische groei. Product/Market Fit voordat je gaat growth hacken Growth marketing is een werkwijze, eentje die het mogelijk maakt veel sneller te ontdekken wat werkt en wat niet. Het hele bestaansrecht van een bedrijf draait het om waardecreatie voor de klant. We kunnen wel veel betalen om bovenaan te komen bij Google, slimme conversie optimalisatie technieken toepassen, email nurturing flows instellen en referral campagnes optuigen, maar als de doelgroep niet de waarde ervaart van het product of dienst dat je aanbiedt heeft dit alles weinig zin.  Het is dus erg belangrijk dat er voor het growth hacken eerst een Product/Market Fit gevonden is. Key takeaway – Klant is koning Wie betaalt bepaalt. Dat geldt ook voor het vinden van een Product/Market Fit. Het doel is om jouw gebruikers verliefd te laten worden op wat jij aanbied. Zonder dat is het erg moeizaam om een lopend bedrijf op te zetten.  Opzoek naar growth marketing kennis? Neem een kijkje op onze blog pagina. Daar kan je veel lezen over growth marketing.  Benieuwd naar hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen met groeien? Neem een kijkje bij onze services. Liever een mailtje sturen?    Kom in contact Share this post Share on whatsapp Share on facebook Share on twitter Share on linkedin Share on email

Lees verder »
Product market fit 770x510 1 | Growth Marketing Agency | Sprints & Sneakers België
Growth marketing 101
kaj

Finding Product/Market fit – The foundation for all starting businesses

Are you part of a startup or business that is launching a new product or service? Hold your horses! Before growing a business, one of the most important things to have is a Product/Market fit.  In this blog I explain to you why this is true and how you can make sure that you found Product/Market fit before growth marketing your business to new heights. Find answers to the following: What is Product/Market fit? How do you find Product/Market fit? When isn’t there Product/Market fit? Why you need to find Product/Market fit before growth marketing. What is Product/Market fit? Product/Market fit refers to the phenomenon where a new product or company has found an audience that loves their products almost as much as they do themselves. This means people are buying into your idea in droves without too many marketing efforts on part of the business itself. This creation of this concept is often credited towards Marc Andreesen. Finding this level of Product Market fit can be incredibly difficult for startups because when there isn’t enough traction yet it’s hard to really know if you actually hit something good until after days, weeks or even months later when all the data starts coming in about who bought it and what they think of it. How do you find Product/Market fit? Product/Market fit is a necessary but not sufficient condition for building a sustainable business, and growth marketing fails to respect this distinction at the risk of jeopardizing the whole venture. In other words, product/market fit doesn’t mean you can just hack your way into growing your business because that only works in the short term – unless you actually have what it takes to scale your company by doing things right from day one. So how do you do thing ‘right’? The following cycle will help you with that. Define the goals of your product  Setup the hypotheses  Put your product out there Analyse the data & get feedback from your audience Not seeing clear signals that you have found Product/Market fit? Do the following: Iterate: use the feedback to improve your product Start the cycle again.    Which signals to look out for To get Product/Market fit, make sure to keep a close eye on the following signals.  1. 40% of your customers would hate it if your product is removed from the market.  When asking for feedback, ask your audience: How disappointed would you be if this product stopped existing? Is 4 out of 10 people answer to be very disappointed, you are heading in the right direction.  2. Exponential organic growth Is your product showing high conversion and engagement? Good! You are moving into the right direction. Also, is there a lot of traffic coming from direct or referral sources? This could indicate that people are more than happy to talk about your product. When isn’t there a Product/Market fit? When is it time to rethink what your product is set out to do? Be aware of not spending too much time on something that doesn’t work. Watch out for the following: Your free tier is not being used Users leave straight after a trial No clear indications of who your audience is and where they come from. Poor organic growth Make sure to clearly define what metrics should be reached in order to say yah or nay about your product.  Why you need to find Product/Market fit before growth marketing One reason why Product Market Fit should be sought after before trying to build traction via marketing tactics such as Growth Marketing is because Product/Market Fit means people will buy regardless so there’s no need for spending money on acquisition channels like paid advertising or SEO until you know how good your Product Market Fit is.  You don’t want to growth hack something that can’t be growth hacked right?    Product market fit isn’t the end game, but it does mean that you’re onto something good and customers actually want what you have to offer – which should be your goal before trying to grow too quickly.  However, once Product Market Fit has been reached by a company, growth marketing can take over because there are typically easier ways of acquiring new users like SEO or paid marketing channels (such as Google Ads, Bing and LinkedIn) rather than having people actually seek out their products themselves on Google or through word of mouth from friends and family. Key takeaways: Customer first In conclusion Product/Market fit is all about finding an audience who love your product so much they will buy in droves without immediately spending money on acquisition channels such as paid advertising or SEO.  Product Market fit is a necessary but not sufficient condition for building a sustainable business. It is the foundation before starting to growth hack your product to new heights.  Get in Touch Also, if you feel like taking your business to the next level, make sure to check out our services. New to growth marketing? Make sure to find our blog page and read up on what growth marketing is and how to get started. Share this post Share on whatsapp Share on facebook Share on twitter Share on linkedin Share on email

Lees verder »
Growth marketeer die naar zijn Sneakers wijst
Geen onderdeel van een categorie
kaj

Wat is een meta description?

Wat is een meta description? Een meta description is een korte paragraaf die beschrijft waar uw website of blog post over gaat. Het moet tekens, trefwoorden en relevante informatie bevatten voor zowel zoekmachines als potentiële klanten/bezoekers van je site. Je moet proberen om zo relevant mogelijke meta description te schrijven omdat ze een van de eerste dingen zijn die mensen zien wanneer ze zoeken via Google. Waarom is een meta description belangrijk? Een meta description is belangrijk omdat het de inhoud geeft die mensen zien wanneer ze zoeken naar jouw website of blog. Het moet kort en bondig zijn, maar gedetailleerd genoeg om lezers te verleiden op de link te klikken.  De lengte van de zin kan variëren, afhankelijk van wat je wilt zeggen in deze ruimte. Als iemand bijvoorbeeld wil schrijven over zijn ervaring met een eetstoornis, kan hij enkele details toevoegen over hoe het zijn leven heeft beïnvloed of wat hem ertoe heeft aangezet een behandeling te zoeken.  Je kunt deze ruimte ook gebruiken als een call to action voor je lezer – zoiets als “klik hier” of “lees meer”. Hoe maak je een meta beschrijving? De beste manier om een meta description te schrijven is door de eerste paar zinnen van je blog post te gebruiken. Je kunt dan extra details toevoegen die niet in je titel of inhoud staan, maar gebruik geen opvul woorden zoals “heel” en “echt”. Als je moeite hebt met het schrijven van dit deel van je blogbericht, maak dan een overzicht van de punten die je in elke zin wilt maken, terwijl je het kort en bondig houdt.  Bovendien, als iemand anders heeft geschreven over hetzelfde onderwerp (of iets vergelijkbaars), lees dan hun beschrijvingen en kijk hoe ze dingen hebben geformuleerd, zodat je ideeën kunt krijgen over manieren om bepaalde concepten te beschrijven zonder ze direct te kopiëren. Meta description belangrijk voor SEO Een meta description is een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Het vat de inhoud van een webpagina samen, die vervolgens wordt geïndexeerd door verschillende grote zoekmachines zoals Google en Yahoo! Het maakt het gemakkelijk voor mensen om jouw pagina te vinden als ze iets zoeken op een van deze sites. Hoe meer relevante inhoud je hebt, hoe groter de kans dat mensen op je link klikken en de pagina bezoeken. Trefwoorden in een meta beschrijving helpen zoekmachines om relevante pagina’s te vinden en geven je ook betere kansen om hoog te eindigen voor die trefwoordzin, wat zal leiden tot meer verkeer. Een goede manier om te beginnen is door het schrijven van trefwoorden rond wat uw website of webpagina beoogt te bereiken. Hierdoor kan het gemakkelijk gevonden worden in zoekmachines. Trefwoord zinnen moeten ook worden opgenomen in de eerste 150-160 tekens van een meta description om meer verkeer van zoekmachines te krijgen. Een goede vuistregel is dat uw meta description keywords moet bevatten en niet langer mag zijn dan 160 tekens, inclusief spaties. Het zal uw zoekmachine rankings verbeteren, maar het is belangrijk om te onthouden dat het ook belangrijk is voor mensen om te zien wat de webpagina bevat. Zoekmachines zijn slim genoeg om je te straffen of zelfs je pagina uit hun index te verwijderen als ze het relevant vinden. Tips voor betere google resultaten Wanneer je een titel schrijft, wil je dat hij kort maar beschrijvend is. Als de lengte van je titel beduidend minder is dan 65 tekens of meer, is er een kans dat Google het niet eens zal tonen in hun zoekmachine. Zorg er daarom voor dat je dit deel zo beknopt mogelijk houdt! Wanneer je aan je meta description werkt, volg dan deze stappen: – Schrijf alle belangrijke punten op over wat mensen moeten weten wanneer ze elke zin doorlezen – Hou het kort (onder de 300 woorden) terwijl je er toch voor zorgt dat alles logisch bij elkaar blijft. – Gebruik relevante zoekwoorden door de inhoud zonder dat ze onnatuurlijk of spammy klinken. Vergeet niet dat het hebben van goede SEO niet gaat om Google te misleiden. Als uw pagina relevant is voor het onderwerp, dan zou het goed moeten scoren in de zoekresultaten! Kort samengevat Een meta description is het stukje tekst dat wordt getoond in de resultaten van zoekmachines, wanneer een gebruiker zoekt op uw bedrijfsnaam, blog of andere zoekopdracht. Deze informatie kan helpen om meer clicks naar uw site te krijgen en uiteindelijk meer leads als het goed gedaan wordt. Wanneer je er een maakt, denk er dan altijd aan dat het kort maar informatief genoeg moet zijn dat lezers gedwongen worden om op uw link te klikken. Als u hulp nodig hebt bij het optimaliseren van deze belangrijke stukken inhoud, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen! Wij van Sprints and sneakers zijn er voor alles wat met marketing te maken heeft, dus laat ons weten wat we vandaag nog voor u kunnen doen! Klik op de onderstaande knop voor meer informatie. Klik hier voor mee informatie

Lees verder »
pexels karolina grabowska 5980870 | Growth Marketing Agency | Sprints & Sneakers België
Geen onderdeel van een categorie
kaj

Wat is e-commerce?

Wat is e-commerce? Wanneer mensen e-commerce horen denken zij dat het voornamelijk gaat over producten kopen op het internet. Hiermee zitten ze voor een groot deel goed, echter komen er nog wel een aantal onderdelen bij. De e van e-commerce staat voor elektronisch. Hetzelfde principe gebruiken we bij de termen e-book en e-mail. De letterlijke vertaling is dus elektronische handel en hierdoor houdt e-commerce alle online informatiedeling, vergaring en transacties in.  E-commerce groeit De weg voor e-commerce werd vrijgemaakt in 1991 toen de Amerikaanse National Science Foundation de beperkingen van het commerciële gebruik van het internet ophief. Sinds dat moment is het snel gegaan met de ontwikkelingen binnen de e-commerce. Jaarlijks groeit de sector met een gemiddelde van 24% en door deze exponentiële groei van de afgelopen jaren wordt er verwacht dat dit alleen maar meer zal stijgen.  3 soorten e-commerce Binnen de e-commerce zijn 3 verschillende manieren van elkaar te onderscheiden. B2B (business to business), B2C (business to consumer), C2C (consumer to consumer) Wat is B2B Met B2B-e-commerce wordt de online marketing, distributie en verkoop van  producten van het ene naar het andere bedrijf bedoelt. Hieronder vallen bijvoorbeeld SaaS bedrijven (software as a service), groothandelaren, webhosting enzovoort. B2B-e-commerce is veruit de grootste van de 3 en experts zijn ervan overtuigd dat de B2B sector zal blijven groeien met China en de VS als koplopers.  Wat is B2C B2C-e-commerce is een online transactie tussen een consument en een bedrijf. Het kan ook betrekking hebben op betaalde content of een online dienst dat zich direct richt op de consument. Amazon is een mooi voorbeeld van hoe B2C goed uit te breiden is. Amazon is begonnen als een online-retailer maar biedt tegenwoordig ook diensten zoals media, apps, betaalde content en opslag in de cloud aan. Binnen de B2C is China de absolute marktleider  Wat is C2C C2C-e-commerce verwijst naar de directe handel tussen consumenten onderling. Bedenk maar eens hoeveel producten er via populaire marktplaatsen (Marktplaats en Ebay) van eigenaar verwisselen. Hierbij kopen en verkopen particulieren zonder dat hier een bedrijf bij betrokken is. Het is meestal wel zo dat het kopen of verkopen via een bepaald platform wordt gedaan.  Grootste e-commerce bedrijven De wereld van de e-commerce is voortdurend in beweging, met nieuwe bedrijven en technologieën die dagelijks opduiken. Elke dag worden er nieuwe trends geboren, maar sommige blijven voor de lange termijn. In dit onderdeel worden 10 top e-commercebedrijven uitgelicht waarvan u in 2021 op de hoogte moet zijn. Top 10 e-commerce bedrijven Amazon JD.com Alibaba Suning.com Meituan Wayfair Otto group Rakuten eBay Zalando De wereld is in de afgelopen jaren zo veranderd dat het moeilijk is om bij te blijven! E-commerce is meer geworden dan alleen een manier voor bedrijven om hun producten online te verkopen; het is een hele industrie die innovatie in meerdere industrieën stimuleert door platforms te bieden voor shoppers om goederen te kopen zonder huis of werk te verlaten. Maar naast de grote en bekende sites zijn zoals Amazon en eBay, zijn er ook veel kleinere spelers die unieke winkelervaringen bieden – vooral als het gaat om nichemarkten zoals kleding De toekomst van e-commerce E-commerce verandert de manier waarop we naar consumptie kijken, en het wordt onvermijdelijker dan ooit. Dit gezegd, zijn er nog veel vragen over hoe e-commerce onze toekomst zal beïnvloeden. Voor nu kan ik niks anders zeggen dan dat het niets minder dan geweldig zal zijn! Vanuit het perspectief van online winkelen, kunnen consumenten goederen kopen van overal in de wereld op elk moment. Daardoor kunnen zij profiteren van prijsdalingen of exclusieve artikelen bemachtigen die anders voor hen onbereikbaar zouden zijn. Bovendien, met zoveel concurrentie binnen deze industrie (er komen steeds nieuwe merken bij), zijn de prijzen lager dan ooit tevoren. Dit betekent meer besparingen voor jou! Maar is dit wel een juiste manier van denken? De andere kant van e-commerce We leven in een digitaal tijdperk waarin e-commerce de manier waarop we winkelen domineert. Over de ecologische impact van dit fenomeen is al veel gediscussieerd, maar het valt niet te ontkennen dat e-commerce ernstige ecologische gevolgen heeft voor onze planeet.  De ecologische impact van e-commerce is naar schatting “minstens drie keer groter dan winkelen in de winkel”. Dit komt voornamelijk door het verschepen of vervoeren van goederen over de hele wereld. Daarnaast is het voor consumenten veel gemakkelijker geworden om producten te kopen die ze eigenlijk niet nodig hebben.    Voor nog meer interessante blogs over onder andere e-commerce, growth marketing en de online wereld bekijk ook onze andere blogs! Ben je opzoek naar een baan in de online wereld: Klik hier

Lees verder »
Build 3 770x510 1 | Growth Marketing Agency | Sprints & Sneakers België
Written by AI
kaj

What is the Lean Startup Method?

What is the Lean Startup Method The lean startup method is a scientific approach to creating and managing startups. It has been developed by Eric Ries in his book The Lean Startup, where he introduces this new management paradigm that focuses on two key things: speed and innovation. Businesses can use it to build their product while aiming for maximum customer-valued results with minimal wasted effort.  Sprints & Sneakers has taken quite some inspiration from this method. The fast-paced & iterative nature has helped us growth hack our customers. We believe it is a must know method for everyone who is an entrepreneur or growth marketeer. The lean startup method has three steps, build, measure and learn. It is made up of the following components: Build Measure  Learn The steps within the Lean Startup Method 1. Build your MVP An Minimal Viable Product (MVP) product should be built to begin testing with customers as soon as possible to start learning what your audience wants. This helps you avoid building a solution in search of a problem for an unknown market. “Anything those customers experience from their interaction with a company should be considered part of that company’s product.” Eric Ries 2. Measure behaviour Once the MVP is built, you need to start measuring and testing it with customers. It’s important that you get feedback from your audience as soon as possible so any changes can be made for future iterations of the product or service. This will help avoid building a solution in search of a problem once again. With each iteration and improvement you’ll be able to learn more about your audience and their needs.   3. Learn from the data – Learn – By now, there should have been a few iterations of the product or service so what’s next? Well it’s time for learning from those changes as well as applying them to future versions of the MVP. The idea here is that every change you make to your product should increase customer-valued results. If it doesn’t, then you’ve got to go back and start over again with the build step until you discover what does work. It’s important that businesses don’t give up during this stage because each iteration is another opportunity for improvement. Conclusion I hope you have got a quick understanding of the lean startup method. It makes a difference for businesses when trying to find new opportunities. Research has shown that it can be difficult for many companies to come up with an idea worth pursuing because they don’t know what customers want or need at any given time. If you think about how much effort goes into finding out if your idea is worthwhile (or even viable), then it’s easy to see why so many entrepreneurs turn back before getting too far down their path of discovery. But the good news is there are methods available – both online and offline – which make working through these challenges easier than ever before! Get in touch with us Are you looking for more ways to grow? Take a look at our services and let us know if we can be of any help. Growth marketeer yourself? See our careers page Services Contact Note: This blog post has been written by an AI Might be interesting for you:

Lees verder »